En un minut

• Informar i assessorar periòdicament els Centres Especials de Treball associats de la normativa vigent en matèria de CET, ajudes tècniques, convocatòries de subvencions i inversions, tramitacions, etc., a través de la publicació d’un butlletí mensual amb noticies i novetats de l’actualitat, així com de les consultes realitzades pels CET federats.
  • Assessorar en la creació de nous Centres Especials de Treball.
  • Coordinar la negociació del conveni col·lectiu del sector i exercir de conciliador en situacions conflictives.
  • Coordinar i establir un protocol per al Servei Complementari d’Ajustament Personal i Social (SCAPS)dels Centres Especials de Treball. Assessorar sobre la subvenció dels USAP (Unitats de Suport a l’Ajustament Personal).
  • Realitzar cursos de formació continua mitjançant fòrums, seminaris i cursos de riscos laborals, organització laboral i fiscal, compliment dels ajuts personal i social, i altres activitats formatives a través de Foment del Treball Nacional, FORCEM, etc.
  • Participar en la realització de jornades de centres especials de treball en l’àmbit autonòmic i nacional.
  • Fomentar la inserció de les persones amb discapacitat i altres col·lectius amb risc d’exclusió social en el món laboral, tant en Centres Especials de Treball com a empreses ordinàries, mitjançant el Servei de Suport a la Integració Laboral per a persones amb discapacitat (SSIL).
  • Assessorar les empreses ordinàries de les mesures d’obligació, de foment i alternatives, adaptacions al lloc de treball i selecció de personal.
  • Desenvolupar el portal d’Internet de la Federació per tal de comercialitzar a través d’ell els productes i serveis elaborats pels CET.
  • Visitar empreses ordinàries per a la comercialització dels CET.
  • Estudi estratègic de l’evolució de la subcontractació cap al producte propi.
  • Visitar i fer un seguiment dels CET per fomentar el traspàs de persones amb discapacitat a l’empresa ordinària.
  • Informar empreses ordinàries sobre la incorporació de persones amb discapacitat formades dins de processos laborals dels CET.
  • Difusió de l’activitat de la Federació a les empreses ordinàries pel compliment de la LISMI.
  • Donar suport a totes aquelles accions complementàries que tinguin relació amb els CET, les seves problemàtiques i les seves necessitats.

Memòria 2023

Si vols saber tot el que vam fer l’any 2023, consulta aquí la Memòria Anual.