La Federació de CET obre a Fort Pienc un nou punt d’atenció SIOAS

La Federació de Centres Especials de Treball de Catalunya ha sol·licitat un nou punt d’atenció del programa SIOAS (Serveis Integrals d’Orientació, Acompanyament i Suport a la inserció de les persones amb discapacitat o trastorns de la salut mental) que es desenvoluparà al número 130  del carrer Casp de Barcelona, al barri de Fort Pienc.

D’aquesta manera, a partir d’ara no només atendrem a l’Hotel d’Entitats la Pau, al barri de Sant Martí, sinó que ens apropem al centre de la ciutat i facilitem l’accés a les persones que es traslladin en transport públic procedents de l’àrea metropolitana.

Formació i acompanyament

Com ja hem informat en altres ocasions, el programa SIOAS està subvencionat pel Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat i compta amb finançament del Fons Social Europeu: inclou un pla individual d’inserció que acompanya la persona durant tot el procés i es decideixen conjuntament les accions individuals i grupals adequades al seu perfil i objectius professionals mitjançant:

• Tutories individuals d’orientació i definició d’interessos professionals i planificació de l’itinerari d’inserció,
  • Tallers de recerca de feina, formació d’alfabetització digital,
  • Accions grupals d’apoderament i de coneixement del mercat laboral,
  • Formació tecnicoprofessional,
  • Pràctiques professionalitzades amb l’objectiu d’assolir una inserció laboral en l’empresa ordinària.

La realització de les sessions grupals té la finalitat de formar en les competències necessàries per a la incorporació i la permanència en el temps en un lloc de feina, així com  incorporar i posar en valor al currículum les competències  desenvolupades al llarg de la vida professional. Aquestes accions grupals contemplen així mateix tallers d’habilitats socials.

Són igualment importants les pràctiques en empreses del mercat ordinari com a forma de promoció de la contractació i com a oportunitat per tenir coneixement i vivència d’una experiència que després s’inclou al currículum.

Si esteu interessats a participar al programa SIOAS, que no té cap cost econòmic per a la persona, escriviu a laboral@lafederacio.cat o truqueu al 93 313 48 95

NOTÍCIES

CERCAR TEMES